Vegetarian?!

Allmänt | 2009-02-10 | 18:55:23 Kommentera här! » 1 st

Idag har jag och Moa fått en riktig tankeställare.
Vrf ska små SÖTA GULA KYCKLINGAR få komma till världen i en liten låda med säkert 50 andra SÖTA GULA KYCKLINGAR. Och att dom sedan hängs upp och ner runt halva slakeriet när världen åker förbi?! Är det de vi vill?
Tänk om inte människan styrde i världen. Tänk om VI var som kycklingarna och dom va som oss! Det visar hur OTROLIGT underlägsna djur är mot människor! Fan det är värt att stå upp för!!!
Jag har alltid varit den som varit mot vegetarianer " Vi har alltid ätit kött, vrf ska man sluta nu? Det är ett vanligt betende"
Men nu är det dax att det sker en förändring i mitt liv! Jag vill inte äta en kyckling som har blivit "Medvetslös genom att få huvudet doppat i elektriskt vatten" Och att dom inte känner nått? Hur fan vet DU de? har du frågat dom de elr?
Detta händer dagligen i andra länder(har ingen fakta om hur det är i Sverige, jobbar på de)
Därför tänker nu jag och Moa sätta ner foten och säg STOPP!!!!!!!!!!
Samma gäller dunindustrin!!!
bifogar Moas blogg som är väldigt gripande feversandmirrors.blogg.se

Men nu vill jag bara släppa tankarna på dom SÖTA GULA KYCKLINGARNA istället informera om att våran samhällsuppgift kan ju gå å ta sig nån stans! Fattar NADA. Har mejlat lissabonfördragets hemsida. Men blev in klokare för de.

I morron har vi prov i Svenska. De går nog bra:) Sen ska vi bada på SIAn de ska bli kul.
Sen kmr Christian hit å rider:) Har inte träffat han på as länge!!!

Nu ska jag leta recept på vegetarisk mat!

Bye

Kommentarer
Skrivet av: Moa

Fy fan säger jag! Bra att Ange ändrat sin anti-vegetarian-åsikt :P Jo alltså jag vill fan slå han när han uttrycker det så!! Morr alltså! Men Sverige har tydligen (enligt far min) bästa djurhållningen till slaktdjur men det betyder ju inte att det är bra för de..

Men hoppas du fick recepten jag skicka :)

2009-02-10 @ 21:17:42
Länk: http://feversandmirrors.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!