Sommar väder mitt i VINTERN!!!!!

Allmänt | 2011-07-21 | 04:47:17 Kommentera här! » 1 st

Jaa äntligen lite varmt!! nästan så man kan ta av sig en tröja( har långärmad, linne, t-shirt och tjocktröja)
Igår var jag ensam hemma. Jag och carloyn mjölkade och gav kalvarna, sen spolade jag av uppsamlingsfållan och side yard. och laddade lastbilen med halm! Sen kollade jag mamma mia. Sen hämtade jag korna och sen var det dax att mjölka igen.
  Och så var det Trainee wensday så vi gjorde något väldigt ovanligt!!! Vi bytte ställe, vi åt mat på puben istället för chees factory. Men jag tyckte maten var sämre!! Men det var biligar, men smakade där efter!
Jaaa och killarna konstaterade åter igen att jag är en dålig bilförare!! Men jag försöker att försvara mig!! Och så kom det upp varför jag hoppar över växlar, för det är ett stort frågetecken i Heston och Bens värld. Men tack vare att Christina och Nick var där och sa att dom oxå gör det så fick vi tyst på dom tillslut!!! IN YOUR FACE!!!!!!!!!!!!!! =D
  Och när jag kom hem hade alla gått och lagt siG!! Vi har typ haft influensan här och nu är det Mel och Nigel som är sjuka. Men jag lämnade en lapp frame att jag kunde ta in korna.

Och korna vandrade på bra på morgonen, men det var kallt!! 4C!!!! och jag hade korna inne i tid så jag startade upp mjölkningen och började mjölka, men ingen kom, men jag tänkte att så som dom båda kännde sig igår så förstår jag att ingen kommer, så jag gick runt där i min egen värld, cup on / cup off pushing cows up och efter 45 min så kommer Nigel och skrämmer vettet ur mig!!!! Så han hjälpte mig med resten!!
 
Och idag kan det bli upp till 19C!!!! Förstå vad varmt vi har det :P hoppas det håller i sig :)
Får se vad vi hittar på i helgen!!!

Byeeeeeeeeeeeeeeee

Uppdatering ca 9 h senare!
När jag och Nigel fodarde ut halm så såg vi en ko som låg ner, trodde hon var död men så rörde hon på sig. Hon hade kalvat och har då fått "Milk fever" och var stressad och andades i otakt. Så vi satte henne upp och sen åkte vi och hämtade dropp och något som kunde va en skruvmejsel som vi högg henne med så att luften gick ur henne!! Fick göra 3 hål. Jag stod och masserade henne så att luften gick ut och Nigel gav dropp. Höll på så i säkert över en timme och sen lämnade vi henne. Och när vi kom tillbax 1 h senare så va hon upp och gick. Det kallar jag fantastiskt!!! Så det blev en väldigt sen mjölkning!!! Men nu ska jag gå å sova!!!!!!!!!!

BYeeeeeeeeeeee

   Jag och Eliza!!

Kommentarer
Skrivet av: mamma

nu tittar vi på Crocodile Dundee, kul film!! Kanske från dina "hemtrakter"??

2011-07-23 @ 20:29:00

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!