Underbar morron <3

Allmänt | 2011-07-15 | 03:36:19 Kommentera här! » 0 st

MÅste berätt om min morron!! Vaknade vi 8 gick in i köket och åt frukost. Och det slutade med att jag låg på golvet med tjejerna och hade en Trainee kram och dom säger "I love u Trainee" säger bara att jag har hamnat på den bästa platsen i AUSTRALIEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Önskar att min familj va här så hade det varit perfekt!!!
  Samanfattning av veckan: Måndag var jag ledig, tog en tripp till Meningie för lite shopping och efter det så hade Jenny ( Barnens farmor) ordnat en överrasknings fest för tjejernas kusiner, så det var Fairy  bread (Vitt bröd med smör och strösseel) Choklad tårta, frukt, Jordgubbar ( Smakar inte som dom gör på sommaren!) och en massa annat gott!!! Sedan red vi en sväng och jag red Gizmo. En väldig skillnad mot Go.
 Tisdag jobba Onsdag Jobba och var ensam hemma, men hade job till lunch och sen kollade jag " flickan som lekte med elden" Och sen var det dax hämta korna! Och då såg jag 3 känguru och en hjort :) lycka !! och sen tea at the chees factory. Träffade en ny trainee som är på samma ställe som Ben är, en kille från Danmark han verkar trevlig! Och Christina var där och hennes pojkvän Shannon. Trevligt trevligt.
 Torsdag jobba och på kvällen åkte vii till MT Baker och kollade på en ny spis, jag hittade en favorit men den kostade 17000$ sååå Mel sa Nej :POCh efter det så kollade vi in den sista Harry Potter filmen den var bra :)
  Och idag åker Nanny (Kath- Mormor) And poppa (Ron Morfar hem) Vilket betyder att vi bara är 6 personer i huset!!!

Och nu ska jag berätta om den Australienska mat kulturen.
På pankakor har smör+honung elr smör+sockr+citron(Min favvo :)) elr smör+strössel (Fairy pancakes!) elr sylt!!
På macka smör+honung elr smör+sylt eller allt som "Vanligt" folk har på mackan.
  Kommer säkert komma med mer men kan inte komma på nånting, eller jo Scones med grädde och Lingonsylt. Säger bara MUMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uppdatering av folk
Melenie-Host mamma
Nigel-Host pappa
Charlotte, Millicent(mille) Eliza- Barnen
Sabine-Tranee från Danmark
Carolyn-Anställd på gården
Elin-Gotländsk tranee som jobbar på en gård på andra sidan stan.
Ben- Kanadensisk tranee som är på samma gård som Elin.
Heston- Tranee från Californen bor på granngården
Emerson- Svenskk tranee som kom hit samtidigt som jag och bor i lamaroo!
Christina- Var Trainee här 2009 men har nu flyttat tillbax för att hennes pojkvän bor här.
Shannon- Christinas Pojkvän
Nick- Ny Trainee som är på samma gård som Ben
Byeeeeee

  Fairy Pancake:)

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!