Lagom kul dag....

Allmänt | 2011-03-17 | 21:39:53 Kommentera här! » 2 st

Började mad att faktist vaknade av väckarklockan vid halv nio. gav hästarna och konstaterad att huvudvärken komer bli svår att bli av med. Sen åt jag frukost och kollade Eclips. Sen longerade jagg Dajje i hagen, går dock inte lika bra som på åkern, då han känner att han övertaget i hagen. Ville inte vara på åkern pga blåsten och traktorn som var bort i ladan. Men gick bra på komandot idag. Bäst på Trav:)
  Sen satt jag vi datan och fixade lite bilder till fammos brev. och sen delade jag och katten på köttgrytan:P
Sen väntade jag på att Jessika skulle komma hem så vi kunde rida. Första gången jag red Dajje efter att han inte längre haltar. Men det gick bra, trots att han snubblade och landade på knäet. När vi kom hem så tvättade jag såret på Mulen med sprit och bomul. Endel säger att hästar är färgblinda, men jag vet inte om de är sant. När jag tar på mig blå gummihandskarna så vill han inte vara med för han vet att blå sprayen kommer fram vilket det oxå gjorde. Men träffade bra och behövde bara spruta 1 gång. Och så fick han en bit morot:)
  Mumma ringde ikväll oxå och frågade om jag kunde hjälpa henne och städa på lörda, så de gör jag. Berättade oxå om min flygresa, får ta med mig och visa på lörda.
  Jag har oxå spelat soduko på Terese mobil. älskar de:)

Ikväll har vi mest suttit framför tvn. och ätit semla som Jessika hade med sig hem ifrån Praon:) mums!!!
och kollat "vem vet mest"  "halv åtta hos mig"  "Sveriges värsta bilförare"  Min favvo dag:)
  Men nu är det inte så mycket roligt, Lyxfällan-dricker Red bull och röker cigaretter för 8000 i månaden och har ett spelberoende. Suck
  Kalla fakta som berättar om vården om sällskaps djur. Hund-rullstolen för hundar som inte klarar av att gå själva. Att införa njurtransplantion för djur i Sverige är förbjudet!! 
  Min granne tog bort sin hund för någon månad sen, hon hade en njur-sjukdom som gjorde att hennes käke blev purös. Men så länge hon mådde bra fick hon vara med men var tvungen att avlidas efter ett par veckor.
  Våran häst Fleur är skimmel och har hudcanser, hon har metastasknölar i Svansen men inget har gått in i organen men dem hinner oftast dö av ålder innan cansern bryter ut. På vintrarna när det är riktigt kallt vill hon inte dricka vatten och blir som cement i magen, men med lite kom-i-form så blir hon pigg.
Vart går egentligen gränsen?!

Väntar nu på att Big Brother ska börja. Har aldrig sätt det förut men denna vecka har varit riktigt kul. Dom har ett sjukhus å fan va jag garva!!!!!!!!!! Älskar Gurkan!!!!!!
  I morron är mamma hemma så jag vet inte vad vi ska hitta på. Men jag ska åka till fammo i morron och äta. Eller så är jag hemma med mamma, och åker till fammo och fikar. 

Men det var allt för nu!!!!!

Byeeeeeeeeee

Jessika och Thia :)

Kommentarer
Skrivet av: Roffe

Å att inte förglöma att du som är så SNÄÄÄÄÄLL kommer hämta din farbror i storbyn på fredakvällen, för han ska ju basta på Ahlsell å då kan ju inte han köra föräns på sönda lunch typ å du tycker han ska hem till sitt lilla bo å å komma till livs igen :)

2011-03-17 @ 22:06:49
Skrivet av: Jag

Jo jag vet att jag ska köra på er fyllisar. Men va menar du me sönda, mer än att du måste ha alkolås för att få idång bilen på månda:P

2011-03-17 @ 22:44:55

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!