BnS i helgen!!

Allmänt | 2011-05-09 | 12:02:53 Kommentera här! » 2 st

Helgen började med att med att jag mjölkade och hämtade in korna själv på morgonen, det gick bra för att dom var på en liten åker. Sen mjölkade jag och Carloyn, Jag cooping off som vanligt! Sen skulle vi märka några tjurkalvar och sen åkte jag iväg och klippte ner taggbuskar, och där kan vi snacka taggbuskar!!! Taggarna är upp till 8 cm långa och punkterar nästan vad som helst.

  Sen fick jag mjölka på eftermiddagen också efter som Carolyn blev sparkad på morgonen av CRAZY 47!! Så jag fick mjölka då!

  Sen åkte jag till Meningie för att hämta Emerson som skulle med på BnS och vi skulle ha tea vid 7 vid Chees factory med Ben kl 7 så vi hade nästan 2 h i Meningie och jag kan bara säga att det är ett litet samhälle, mindre än Slite men många affärer. Så jag köpte 2 påsar av mitt favvo snacks. Det är något slags…, vet inte hur jag ska förklara det mer än att det är gudomliskt gott!! Sen åkte vi runt och sen satte vi oss på ett cafe och drack cola (eftersom hon hade börjat diska kaffemaskinen) Sen åt vi och sen åkte vi hem och la oss.

 

 Dagen började sen med frukost och packning. Elin sov här också så alla var samlade! Sen packadee vi in oss i bilen och började vår resa till Peterbhorugh. Vilket skulle ta minst 5 h. Så åkte vi till Murry Bridge där vi gick in i en second hand butik för att hitta kläder, Tjejerna skulle ha klänning eller kjol (Jeans var inte tillåtet) och killarna skulle ha vit skjorta och svart slips!! Som tur var hittade jag en grön klänning J lycka! Sen körde vi lite vilse i Murry Bridge, men sen var vi på rätt väg ( och rätt sida av vägen eftersom Elin körde) Och vi stannade och lunchade i ….., då det blev hamburgare och tankning! Sen fortasatte vi, och kan bara säga att det är inte mycket att titta på, men till slut kom det lite vindkraftsverk, och Ludwig jag vet inte om det är ukrainare eller australiensare som trampar men jag lovar att jag ska kolla upp det!! Men till slut var vi iaf framme i Peterborugh!

  Då festen inte började änu på 4 timmar så gick vi runt och kolla i stan(inte mycket att se.. men) Och sen åkte vi till festplatsen och kom sen på att vi inte hade någon drickan, så vi for iväg igen. Och ja den SVENSKA FLAGGAN vajade från bilfönstret!!!

  När vi kom tillbaka så hittade Elin 3 killar som var kompis till hennes Host-bror, trevliga killar. Så vi stog och pratade med dem och sen var det dags att byta om till klänning och jag säger bara BURRR!!! 8 grader kallt!!! När vi hade betalat våra 130 dollar så var det gratis mat och sprit. Rom-å-cola på burk, whiskey-å-cola på burk-BLÄÄÄ och cider och öl. Men kan bara säga att det hamnade mer öl på folket än i magen!!!  Och så var det i vissa burkar bara karamellfärg så hela jag blev grön!!! Min klänning ändrade då också färg!!! Men det var den roligast festen jag varit på!! Och så SJUKT trevligt folk!!! Gick och la oss i bilen vi 2 nånting och våra grannar (Elin kompisar) blev lite Avundsjuk på Emerson haha) Sen kröp vi ner i våra sovsäckar + 3 filtar och somnade!!! Vaknade vid 6 när Elin gick på toa, sen somnade jag, vaknade 6,30 av sms sen somna jag igen till 8 då var jag vaken. Så då var det äpple till frukost och chips J

Vi 9 så gick vi in på området för att få frukost och mer dricka till dom som ville annars vatten. Och så fick man alko-blåsa hos polisen, Elin och jag fick köra, men Emerson fick vänta 3 timmar!

  Sen packade vi ihop bilen och åkte till Adelaide för att lämna av Elin. Då jag körde Jag haha!! Hamnade bara på fel sida 2 gånger!!¨När vi lämnat av Elin åt Emerson och jag på Subway och sen åkte vi hem!!

 

När vi kom in var det bara att packa ur bilen krama Emerson hej då och in i DUSHEN!!!!!!!!! Och den  gröna färgen rann av mig. Sen sitta och vila och sen kolla på tv. Vid 7 åkte jag till Ben för att lämna tillbaka bilen då fick jag också födelsedags kakaJ mums!!!!!!!!! Höll nästan på att somna på vägen hem(men Ben körde, så va inte oroliga att jag somna när jag körde!!!)  och sen var det bums i säng och sova!!!

  Riktigt kul helg och jag längtar till nästa BnS!!!!!!!!!!!!!!

 

Byeeee


Kommentarer
Skrivet av: Ingela

Att läsa om ditt liv nu är skitkul. Bara festa på det gjorde din mamma med.Kram Ingela

2011-05-10 @ 18:22:06
Skrivet av: Angelika

hahah jaa de kan man säga :) Men i helgen blir det inget festande för då jobbar jag :P

2011-05-11 @ 02:39:02
Länk: http://angelikabj.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!