Guide tour

Allmänt | 2011-05-20 | 02:08:03 Kommentera här! » 2 st

Hej
Ja gårdagen va ju en dag att jobba, haha.
Jag hittade kalven som bara sprang på 3 ben. Men kunde inte fånga den, försökte köra upp jämnsides och hoppa men de gick inge vidare, så jag fick åka hem efter sabine. Och då kunde vi fånga den :P
  Sen skulle vi åka och leta efter en kviga som blev lämnade i en haga och dom trodde hon hade blivit ormbiten :S
Men när vi hittade henne i högt vassgräs så såg vi att hon måste ha fastnat med ena bakbenet i stängslet och virat runt det och slitit så foten var 3 gånger så stor!!! Ussh, och vi skulle valla henne hem, så Sabine gick brevid och jag körde bakom, det tog 1 h 45 min!! Snabbare än vad vi trodde. Sen var vi ute bland dom andra kvigorna och hittade en ko som hade en död född kalv, och givetvis så hade hon milk fever. Så det blev en påse där. Och den andra kon som har haft milk fever i 3 dar?! hon är inte bättre, men kalven drack 2½ flaska mjölk igår morse, och är nu hos dom andra kalvarna!!
  Det var en dag som spenderades på 4-hjulingen, eftersom jag sen skulle hämta korna.
  Har mjölkat idag oxå!! Förstår inte hur bönderna kan gå upp och mjölka varje dag!!! Ussh!!!!! ska mjölka ikväll också tror jag, sen är jag ledig. För det är väl Fredag idag?!
  Jo har nu också fått veta vad jag ska göra i morron, Vi ska åka på vinprovning, kanske får smak för vin när man är är, or NOT!!! hahha Men mamma det värkar som om jag är tillbax på kvällen (om vi inte hittar på något annat!!!) 
  Inget ni läsare vill dela med er av?! Nått kul som händer hemma?!?!?
Puss och kram!!

Kommentarer
Skrivet av: Mamma

Hej. Allt är bra här, jag har kokat saft på körsbär och rabarber från Tommys trädgård. Har bara en vecka kvar i skolan nu. Om du är hemma din lördagkväll kan vi prata men det var inget särskilt jag tänkte på. Nu tittar vi lite på Världens strängaste föräldrar Australien. Hoppas du inte blir ormbiten själv bara. Kämpa på, ha det bra.

2011-05-20 @ 17:02:01
Skrivet av: Angelika

okej, va inloggad på skype så ringer jag när jag kmr hem!!!

2011-05-21 @ 00:26:45
Länk: http://angelikabj.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!