Kanelbulle

Allmänt | 2013-04-26 | 04:16:20 Kommentera här! » 0 st

JA första steget till kanelbulle gick bra, med torr jäst, den står nu och jäser!!
  Igår tog vi detv lugnt. Men när Andréa tog in korna ringde hon mig och sa att hon kört fast. Eftersom det regnade rejält i söndags så har våra sjöar blivit sura. Man får kolla vart korna har gått och om det inte är för djupt så kan man köra där med motorcykeln. Men så har vi ett dike spm går från laudgården  som allt vårt spolvatten går i och hon körde längs med diket och körde ut i sjön där det stog vatten och körde fast. När jag kom ut försökte vi lyfta ut den, men nej det gick inte. Så jag ringde Jack. Som var hemma vid oss och kollade på min bil och han, Dale och Kenny kom ut. Visste först inte om jag vågadfe köra ut pickupen, men det gick bra. För jag tänkte dra upp 4-hjulingen med pickupen men killarna lyfte upp den. Det var tur att dom kom. Efter det sa jag kör RUNT sjön och hämta korna. Vad tror ni hon gör? Kör tvärs över där det är aldeles mörkt för att det är surt, hon hade tur som inte fastnade!!!!  
  Sen mjölkade vi och jag kom hem med huvudvärk. Lagade potatismos och steak och kollade på tv. Jag somnade dock en stund.
  Vaknade idag med huvudvärk på andra sidan och tog mitt täcke och satt och såg på tv. Sen bestämde jag mig för att baka kanelbullar. Så jag for till Meningie och köpa ingredienser. och väntar nu på att degen ska jäsa. 
  Ikvälll ska kanske Jack klippa sig. Har inte hört tillbax från Alana änu. Och i morron ska jag, Jack, Kenny, Li och den tyska tjejen åka och shoppa i murray bridge och sen tillbax till Meningie  för att se footy och gå på footy party!!
 
Återkommer med kanelbullarna!!!!!!!!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!