Lest we forget

Allmänt | 2013-04-25 | 04:35:26 Kommentera här! » 0 st

Ja idag är det ANZAC day. Vilket betyder Australian and New Zealand Army Corps
 
"25 april 1915, var det datum då Anzactrupperna landsteg i Slaget vid Gallipoli under första världskriget. Slaget blev oerhört blodigt, med 60%-iga förluster på båda sidor, och ledde till osmansk seger. Den blev helgdag 1920 på Nya Zeeland och 1921 i Australien. Omkring 60 000 australiensare och 18 000 nyzeeländare dog.

Dagen brukar högtidlighållas med marscher," - Wikipedia

 

Jacks 2 great great uncle var med i militären då. En dog i Adelaide under kriget och den andra dog i Frankrike (om jag mins rätt) Men jag är säke rpå att Jack och Börje kan berätta det för er. 

Ja vi provmjölkade vi. det gick bra. Mel sa "Det här var den bästa provmjölkningen vi har gjort" Men grejen är att de säger hon varje gång. Och efter det hjälptes jag och Mel åt att lägga in alla ko nr i datorn. Sen mjölkade jag och Mel tog barnen och åkte till Port Elliot för att Mels mormor inte har länge kvar. Så hade vi Znitchel night. En ny tjej från Tyskland som jobbar på en stor gård utanför Meningie. Mycket trevligt. 

Hoppas det är bra med er alla där hemma, vi ses snart!!!!!! Vilket kommer va sköngt att komma hem igen för ett tag. Jack ser fram emot att träffa alla. Specielt pappa (av nån anledning :P) Och han säger att ska kolla runt ordentligt på gården, så jag hoppas han inte blir ledsen när jag säger att han ska stapla ved :)

 
En bild som jag hittade på Jacks kamera från när dom gjorde sin "conecting spirits trip" Där dom söker upp sina förfäder som slogs för Australien... Av nån anledning har dom valmo.. Vrf?!?!?

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!