Sol och värme!!!

Allmänt | 2011-04-26 | 07:01:35 Kommentera här! » 3 st

Idag mjölkade jag och Sabine på morronen, det var djur överallt när jag kom och det tog en stund innan vi fick ordning på det. Men mjölkningen gick bra. Måste också lära mig diskningsprocessen. För Nigel och Mel är på tävling i helgen och Caroline ´är i Adelaide så det är bara jag och Sabine hemma. Men det ska vi väll kunna klara av. Så nu på eftermiddan ska jag sköta diskningen och Nigel står brevid och övervakar!! Såå hoppas på det bästa!!
  Idag är det VARMT!!!! typ 28 grader tror jag, på förmiddagen var vi och märkte kalvar, hemma gör vi det när kalvarna är typ en dag gammal men här är dom 4 ¨månader, vet inte riktigt varför!!! Sen fick vi lunch vid Nigels mamma och pappa, goda mackor :) Sen gav jag och Sabine kalvarna och jag gjorde rent vattenbackarna. Så nu sitter jag och vilar med tjejerna dom ser nån barbie film om nån Maripoza. Ska åka och hämta korna snart.
  Gick och la mig vid halv åtta igår med världens skallvärk, inget hjälpte. och när jag ÄNTLIGEN hade somnat så hörde jag ytterdörren(som ingen använder på kvällen) slogs igen och jag vaknade med ett ryck och trodde att jag försovit mig men klockan var bara 20,15.... Så jag kunde lugnt somna om igen!!!
  Annars är allt som vanligt här tycker jag. Hoppas allt är bra hemma, kanske kan få Skypa med Fammo och Mumma i helgen... Kanske min familj kan fixa det? 
  Skypade med Jessika igår, de var bara hon och Terese hemma, mamma och pappa var på Svarthäll med husvagnen!!!  Saknar det!!!! 
  Påskharen kom till mig också i Australien, ett ägg och en kanin mums:)  
 
Men nu sk jag förbereda mig för att dra till laudgården!!!
Byeeeeeeeeee

Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Vad kul att du är framme och jag hoppas att du trivs!

Verkar som att du har det bra!

Vi tar en husbil och åker söderut i början av juli, hoppas vi ses då :-)

Niklas o Johanna

2011-04-26 @ 08:11:58
Skrivet av: Annelie och Erik

Vill önska dig lycka till i Australien, vilken tuffing du är!

2011-04-26 @ 08:49:03
Skrivet av: Angelika

Johanna och Niklas- Ja ni måste verkligen ta en sväng förbi här!! Hade vart jätte kul :)!!!!!!



Annelie och Erik- Tack än så länge trivs jag jätte bra!!!!!! hoppas allt ät bra med er!!!

2011-04-26 @ 12:47:19

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!