Snacka om sugig uppdatering!!

Allmänt | 2011-08-04 | 13:30:03 Kommentera här! » 0 st

Ja ni får ursäkta uppdateringen men det är hårt att vara bonde :P
Men´inte så mycket nytt. Vi jobbar på att komma in i vårat nya system att få iordning på kalvhagarna och komma ikapp med öronmärkningen för att vi sen skaa öronmärka kalvarna samma dag som dom föds och sen skriva ner vad mamman heter! Hagarna är nu klara, har 6 kalvar som vi MÅSTE hämta in i morron.
 Igår tvättade jag insidan av karusellen och uppsamlingsfållan sen ladade jag lastbilen med hö och sen hade jag lunch. Hittade inte Nigel och han svarade inte på radion så jag körde ut hö till kvigorna själv och sen hjälpte Mel mig med höet till korna.
  Idag har de varit fullt upp oxå, hade en kviga som vi försökte dra ut kalven, men vi fick ring vetrinären och han kom efetr 2 timmar..
  Va ju oxå på B+S i helgen med Mats, Ben, Christina och Shannon. Av det lilla jag min så tror jag att jag hade kul elr Christina sa att jag hade kul :P När vi kom tillbax till Meningie så stannade vi till hos Heston som höll på att städa för han åkte hem på Måndan. Så jag  låg i gräset och halv sov, Ben rökte och Mats vilade. Och dom har en AS SÖT Joey i trädgården, kunde dock inte klappa den, dom har världens gulligaste hund me :)
  Har nu kollat Master Chef och på söndag är de final!! spännande, vem vann mäster kocken (elr va hette de?) hemma?!?!
Ajaa ska snart gå å sova, ska ta in korn  i morron bitti!! så det blir upp 05,20 vilket blir väl vi 22 nånting i Sverige, så tänk på de ni :P

Byeeeeeeeeee

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!