samanfattning från min tid utan internet!!

Allmänt | 2011-06-02 | 12:19:20 Kommentera här! » 0 st

Hej alla där hemma.  2011-05-30

Nu har jag internet igenJ Men veckan utan internet har gått bra, det har inte hänt så mycket bara det vanliga, mjölka, köra ut halm, kolla kvigorna, hämta korna, mjölka och lite tv och sen sova. Ja så ser livet ut. Det mest spännande som har hänt är väl i fredas så var jag, Elin och Ben på puben i Meningie.  Vi hade kul, men stackars Elin och Ben var tvungna att jobba på lördagen.  Det gjorde jag också, men jag var nykter för att jag hade huvudvärk, och alkohol gör inte saken bättre, så jag var fylle chaffis.

  Lördagen gick bra, gjorde det vanliga. På kvällen var jag ensam hemma för att familjen skulle på en konferens på söndagen i Adelaide och då åkte dom på lördagskvällen så jag satt här hemma själv. Gick bra fram till att det blev strömavbrott!!!!  Så jag kollade på hangover på datorn tills den dog.  Och Carolyn sa att strömen skullen vara tillbax runt 2, så suck det var bara att gå och lägga sig vid 22.   Jag gillar inte att vara ensam på kvällen för det är massa konstiga ljud och så skäller hundarna, Så Coco pop sov i mitt rum J Kändes lite bättre!! Men jag vaknade igen runt 00 och gick in i huset och då var strömmen tillbax så jag stängde av tvn och gick och la mig igen!

Igår gjorde jag inte mycket, kollade valkyria, städade mitt rum och tog en tripp till Meningie och sen till ett Natur reservat och kollade in läget :P jag var ledig för att Carolyns son Tristan skulle lära sig att cooping off för att han ska jobba här när Sabine slutar. Och Carolyn ringde mig och sa att det var en ko som troligtvis hade milk fever. Så jag åkte dit för att hjälpa henne att ge dropppåsar, men när jag kom dit så var det inte milkfever hon hade fött en död kalv och magen var hård och svullen och stenhård. Men jag började ge henne dropp och efter en stund tystnade hon och jag tänkte att nu börjar det värka, men då dog hon! Har aldrig varit med om att ett djur dött inför ögonen på en. Men det kändes ganska meningslöst att ge henne dropp, för man såg att hon inte skulle klara sig. Och Carolyn hade åkt tillbax till ladugården för att ringa till Vetrinären, men de behövde hon inte. Vet inte riktigt vad hon dog av, hon kanske hade tvillingar och inte fick ut den andra. Vi kom försent. Tråkigt att djuren dör för oss. Do, försöker utöka hearden men korna bara dör. Jaja… Sen red jag Missy, gick väldigt bra, vi börjar komma överens. Vi testade att hoppa lite också det tyckte hon var roligt!!

Jo har också haft/har problem med  mitt öga. Vet inte riktigt om det är nått skräp eller om det är vinden som har gjort ögat irriterat! Och detta hände i fredas.  Och det blev värre på lördagen så igår  när Mel kom hem så pratade jag med henne och jag fick ögondroppar, det blev lite bättre men jag undrar jag, måste nog åka till doktorn i morron om det inte blir bättre, testar med ögondroppar idag och får se hur det blir i morron, annars blir det nog doktorn!!!

Jag är ledig idag också, så jag måste åka till Meningie och fylla på mitt kontantkort, annars blir det nog att läsa lite, ganska tråkigt eftersom ingen annan är ledig….  Jag är ledig i helgen så då får jag se vad jag hittar på!!

Seee yahh all!!!!!!!!!!!!!

Puss och kram


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!