Du ÄGER!

Allmänt | 2012-06-18 | 15:37:35 Kommentera här! » 0 st

Ja efter lite sömn och lite mat i solen  mår jag lite bättre. fortfarande lite orolig i magen. Men det känns inte som att jag ska spy längre!!!!!!!!!!!
Men  nu när jag inte har någat att göra (ingen hemma = Ingen som vill/kan spela spel) (Jackborde gå och lägga sig och somna!!!!!!!!!!) Så då tänkte jag passa på att berätta om Mia Törnbloms bok "Du ÄGER"
Ett kapitel där heter "Bra boken" Det handlar om att man ska skriva ner ord som har hänt eller att man har gjort något bra under dagen. Så att man kan jobba på att få bättre självkänsla. Ett exempel i boken på rubriker som man skriver upp är Ansvarsfull, Omtänksam, Kärleksfull mot mig själv!
Ett exempel på hur rubrikerna används: Lämnat in projektarbetet i tid=Ansvarsfull Hjälpa Oscar med läxorna = Omtänksam Stannade hemma och tog det lugnt = Kärleksfull mot mig själv
Fler exempel på meningar och bra ord Redovisade inför hela klassen = Modig Ringde Farmor och undrar hur hon mådde = Omtänksam Fick mycket gjort Idag = Driftig.
Men man kan också bara skriva ord som börjar med ordet "Bra" Bra att jag kom på  att jag hade fel och bad om ursäkt till Emil.
Stannade hemma även fast jag vill gå på träningen, för att jag var krasslig = Ansvarsfull mot mig sälv.
Detta är det första steget i Bra boken, ska nu läsa vidare för att sedan kunna skriva mer i min egen "bra bok" Och jag skulle gissa på att det kommer inlägg om det senare!! För det är änu 2 kapitel till i "bra boken" som ska uppföljas.
Men funderar på att gå ut och läsa, eller först ska jag slå ihjäl dom 2 GETINGAR som har kommit in i mitt rum!!
Vill också säga att jag har världens bästa pojkvän!!! Som SMSar gulligaste sakerna till mig. Älskar dig!! <3<3<3
<3

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!