Du gamla du fria du fjällhöga nord!

Allmänt | 2012-06-06 | 10:39:45 Kommentera här! » 0 st

Ja denna mening kan väl alla Svenskar, eller?! Tittade på nyhetsmorgon idag dör 3 svenskar det var nån kille (Med utländsk bakgrund) som hade skrivit en bok om vad och hur man är svensk. Sen var det Cissi Wallin skådespelare och Jornalist! Och Allas vår Finne Mark Levengood. Nån-killen pratade om att Sverige inte har någon kärna och att vår historia bara lägger sig lager på lager, Men jag var ganska lost i diskutionen.
Men jag tycker eller nej jag vet inte vad jag tycker om Sverige eller vår national sång. Men Jag har aldrig varit stolatare svensk än när jag såg nått svenskt. Det första svenska jag fick se var efter 15 min i Australien. IKEA Ligger ett stenkast från flygplatsen, Efter det kom Husqvarna ( Heston som kommer från Californien trode det var Japanskt, Toge ett bra tag att övertyga honom!!!!) Och sen spelas det faktiskt SVENSK musik på radion. ABBA, September, Agnes och Roxett var dem man hörde mest! Men nu också kanske Loreen. Det är iallafall det jag ska införa. Och svensk mat!
Men vad är svenskt!??!?!
Om jag jämnför detta med Australien ( ett återkommande ämne här.) Så har jag aldrig vart i ett land (har inte vart i så många) Som ÄLSKAR sitt land, tex på deras ANZAC day (Australian and New Zealand Army Corps) där man hyllar dom 60 000 Australiensare och 18 000 Nya Zeelendare som dog vid Slaget vid Gallipoli under första världskriget! Alla skrev på Facebook den dagen att "Less we forget" Vilket är en återkommande mening i landet! Jag tycker nästan att den dagen är större än Australia Day den 26 Januari!
Hur många är det idag som har nämt Sverige på sin status i Svergie, Inte många bland mina vänenr iallafall!!! Men jag tycker att hela Sverige och hela Norden iochförsig använder ett otrevligt språk. Ingen som säger sorry(även om det inte är ens eget fel) How are you(även fast man inte bryr sig så säger man det iallafall). Min mamma nämde det igår när hon stog ivägen när jag skulle in i en låda då jag bara höftade till henne så hon slyttade sig ett steg. Istället för att säga "snälla flytta på dig" Men annars skulle jag säga på svenska "Sorry can you move a bit" Jag tycker att Svenska språket är väldigt ohövligt!!! Mamma sa då till mig. " HAr du glömmt den australienska hövligheten?" Och det tror jag att jag har!!! Kommer bli tufft igen att vänja sig med pleas och sorry igen.
Men oj Shit vilket inlägg till mina alla 5 läsare (eller ja lite fler är det) Men jag tror inte att det ledde någon vart!!!
Iaf idag tänkte jag rida, och det är de enda jag har planerat!! Så vi får väll se vart det leder!!
Jag har iaf 82 st som har tittat på min film på youtube!!!!!!  hahah fett najs!!
See yah

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!