Ja jag har inte smält bort iaf!!!

Allmänt | 2012-11-30 | 05:51:42 Kommentera här! » 0 st

Ja igår och i förrgår var det drygt 37 grader!!!!!! Höll på att dö. Men det är bara att jobba ändå!! Men åskan kom när vi nästan var färdiga med mjölkningen! Och i morse när jag skulle ta in korna blixtrade de det och åskade, Så jag tog pickupen istället för 4-hjulingen.... Det är fett läskigt och några blixtrar gick ner i sjön! Idag har jag skrubbat väggar i laudgården och spolat av det mesta. Vi ska på en utbildning den 11-12 Dec om "Cup on-Cup Off" Som går igenom hur man mjölkar, det kommer bli intressant. Och då ska dom komma till vår laudgård och vi ska ha en liten genomgång... Och så får man ett "Diplom". Annars händer det inte mycket. Det är Meningies Julparad på söndag. Förra året red vi med Ponny klubben men tror inte vi gör nått särskilt i år. Bara titta. Och så är det Kennys Födelsedag!! Ikväll blir det puben med Tjejerna, får se om Jack följer med eller om han bara är min taxi :) Vi hade en helvetes mjölkning i häromdagen, det var så varmt så korna inte ville gå in i karusellen och Mel och Nigel var inte hemma. Så jag ringde Jack och frågade om han kunde komma och hjälpa oss. Och Efter en stund så gick jag in i maskinrummet och det var jätte mycket rök!! Det visade sig att remmarna som driver vacum pumpen hade brustit!! Så försöka hitta några som passar!! Hittade 2 som passade någorlunda så det fick duga!! Sen for vi iväg till Meningie för att äta med dom andra Trainees!!! Alltid lika trevligt!! Och idag såg jag en orm. Jag körde hem ifrån laudgården och såg den och tvekade först om jag skulle köra över den eller inte. Men den körde jag och när jag inte kunde se den i backspegeln så tänkte jag "Tänk om den har flippat upp under bilen." Så jag stannade och hoppade ut. Men då såg jag ormen kräla tillbax!!!!!!!!!!!!! Blä vad jag hatar dom kräken!!!!!!!!!!!!!!!!!!! See yah

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!