Where there is desire There is gonna be a flame Where there is a flame Someone's bound to get burned But just because it burns Doesn't mean you're gonna die

Allmänt | 2012-11-20 | 10:29:37 Kommentera här! » 0 st

Ni kan inte gissa hur rädd jag har varit!!! idag har det varit mer än 30 Grader och stark vind!! När jag nästan hade lämnat hagen med korna så hörde jag åska!! Vilket skrämde skiten ur mig!! När jag var halvvägs så började det blixtra. Och dom hade varnat för att inte elda för allt är så torrt!! När jag vänder mig om så ser jag ett stort rökmoln och änu en blixt! Mel ringde mig och jag sa att det var en brand, inte långt ifrån oss, kanske 5 km. Efter några minuter ser jag att den har spridit sig och blixten slår ner och änu en brand startade!!!!!! Och de är skrämmande hur nära det är. Så Nigel och jag kopplade på den gamla sprutan för det är den dom använder, den rymmer 3000 L. Sen började vi mjölka.... Mel ringde och sa att det var 3 bränder innan vår gård. Och grannens skörd brann upp på några minuter!! Och vi kunde se änu 5 bränder på andra sidan Meningie!!! Och Mel sa att allt hände inom 10 min... Så vi ska ha en brandövning snart förhoppningsvis!! :) Så det var slutet på våran dag!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!