Set fier to the rain

Allmänt | 2013-02-15 | 22:04:03 Kommentera här! » 0 st

Ja igår var en intressant dag!!
 
Först dräktighetsundersökte (Ja det tog  ju 3 dagar att komma på det ordet!!) vi korna. Och det var 34 grader. Sen fick jag fodra med den STORA traktorn för den andra använde dom till aatt köra hö med! Och sen mjölkade vi.
  Jag ringde Jack för att fråga hur långt hemifrån han var. Han sa ett tag men att jag kunde följa med honom för det var en brand ute vid Alanas farmor och farfars gård. Och hon var där själv!! Så vi for ut i en J*vla fart(jag skällde på Jack när han körde 120 km/h på grusväg) 
Men på den sidan av Meningie är det mycket träd!! Så cfs hade fullt upp, det var säkert minst 2-3mil från branden till Meningie och det är 2 mil fån Meningie till oss och röken kom ända till oss!!! 
  Så Jag for hem för att kolla läget, då Mel och Nigel var på födelsedaagskalas. Men allt var lugnt hemma, så jag skypade med mamma!!!
  Sen for jag in till Meningie igen och gick och la mig vid 23. Jack kom hem kl 1.och for iväg nu igen för att åka ut där branden var och kolla läget!!! 
  I morgon så ska hela familjen till Nannas 90 års kalas, Andréa åker på safari. Så det blir jag och Jack hemma på gården. Men känns tryggt att ha min brandman med mig :) 
  Det ska tydligen vara risk för storm och åska och blixtrar idag!! 
 
Det var allt för nu!!

See yah

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!