Ni skulle bara veta!!!!!!

Allmänt | 2013-01-28 | 00:32:42 Kommentera här! » 0 st

Torsdag 24 januari 2013
Ja nu kommer det 2 intensiva dagar!
Men Onsdag kväll åkte jag och Jack till våra kompisar Heath (även kallad Beefy) och Alana. Dom ska gifta sig i oktober  Men Alana skulle klippa Jack så vi passade på att äta middag. Vi åt sallad och korv och stek. Mycket trevligt! Efter allt som går runt med mina svärföräldrar och bror så var det skönt att det bara var vi. Alana klippte Jack och det blev riktigt kort!! Jätte fint!! 


Jag hade sovmorgon på torsdagen, så jag kom hem innan Mel och Nigel skulle åka, dom deltog i ett cykel race. Dagen började ganska bra. Jag utfodrade ensilgae, den tog Kenny och jag in en ko och en kalv. När Andréa var klar med kalvarna så åkte vi upp i hagen och hämtade 4 kor och 4 kalvar.

Än är än det rätt lugnt, men det är 39 grader varmt. Efter det gjorde vi inget förän jag och Kenny hämtade korna. Men när vi skulle ta in besvärsgruppen med 5 kalvar så ringer Kenny till mig ifrån hagen ”Hur många kalvar hämtade vi?” Jag sa ”5 st” Kenny svarade något fundersamt ”Men det är 7 här!!” Ja så en av korna som jag trodde hade kalvat hade inte det. För äns vi tog in henne. Då hade hon tvillingar. Så mjölkningen blev lite sen och vi blev färdiga strax efter 7.

Nu är det spännande/skrämmande som kommer att hända. Men jag skulle ännu utfodra korna. Så jag körde ut i hagen men när jag vände traktorn om så såg jag rök och eld!!!!!!!!!! Panik!!! Ringer till Andréa som var hemma och lagade mat att komma ut med spray ryggsäcken!! Och det var inte 1 eld utan 2!!!!!!!! Men jag hjälpte Andréa att starta och sen for jag till den andra elden. Två av våra grannar var redan där med sina spray ryggsäckar. Och den ena hade ringt brandkåren. När jag var på väg till Andréa igen så ringer Jack (som är med i brandkåren) ”Har ni en brand vid er?” Jag svarar ”Ja men dom är under kontroll” När jag kom till Andréa så började hon få slut på vatten, så jag hämtade mer och ringde Nigel på samma gång. När jag hade fyllt upp Andréas ryggsäck for jag till den andra branden och pratade med polisen och så kom brandkåren. Men grannarna hade släckt det mesta så dom spolade bara extra vatten. Orsaken till branden var gnista från kraftledningen. Och perfekt när jag och Andréa är hemma själva. Men vi kom hem vid kl 22 och åt mat, duschade och hoppade i säng. 

Fredag 25 januari 2013
Vi bestämde att vi skulle börja mjölk kl 7 för att vi var helt slut efter gårdagen. Men jag vaknar med ett ryck ur min dröm (jag minns att jag drömde att hela skogen på våran mark började brinna) av att min mobil ringer och det är Jack. Jack ringer ALDRIG 06,20 på morgonen för han är knappt vaken!! ”Vad är de?” säger jag ” Mummel mummel mummel, strunta i det då” svara han och lägger på. Helt frustrerad rusar jag upp, ingen el har vi, HELVETE!!!!!!!!!! Efter mycket om och men så säger han att det är en brand ute åt vårt håll och undrar om det är vi. Jag rusar ut till den högsta punkten men jag ser ingen rök. Kommer till Ladugården ingen el där häller. Ringer Mel som säger ”lämna korna och ring el bolaget.” När jag ringer bolaget säger han att dem har ett problem med en ledning och elen kan komma tillbaka runt 12,30. Fantastiskt.

Får veta att det brinner hos vår granne. Den branden startade också från en gnista från el ledningen. Så vi åkte hem och sov igen! Men vi gjorde våra jobb och strömmen kom tillbaka kl 12 så kl 13 skulle vi börja mjölka. Men motorn som utfodrar havre under mjölkningen strulade och så försvann strömmen igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ringde igen till el bolaget tjejen som jag pratade med kunde inte hitta vår adress och jag sa ”Jag vet inget, jag jobbar bara här och mina chefer är inte hemma!!!” Men tillslut lyckades hon lokalisera oss. Så ringde jag Mel som jag sa att hon också fick ringa till el bolaget.

Men stömmen kom tillbax efter 15 min. Så vi struntade i havren för korna var väldigt irriterade ändå, men mjölkningen gick bra. Sen bjöd Mel och Nigel på Middag vid Cheese factory!!! Sen kollade jag och Jack på film sen gick jag och la mig. Helt slut efter dessa 2 dagar!!!!!!!!!!!!! Och det är bara lördag…. Men Jack jobbar inte på måndag så vi kanske kan hitta på nått skoj. (om vi nu kan komma överens om vad det är)


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!