Weekend off

Allmänt | 2013-01-20 | 09:14:05 Kommentera här! » 1 st

Sitter nu i bilen, vi är nästan i Tailem Bend. Jag kokar i bilen, för bilens AC är trasig…. Vi har vart i Bamera med Jacks jobb. Satt på stranden/parken och åt och drack med alla från John Deer. Sen var det en välgörenhets konsert som vi gick på. Dom spelade AC/DC covers och hade ett jätte fyverk NU eri!! Och vi bodde på ett motel. Jätte mysigt! Beställde frukost. Jag åt pannkakor med grädde och mapel sirap Jack åt ägg och bacon.  

Sen tog vi en liten trip till en ort som hette Berrie. Jätte fint. Det kan man kalla för början eller slutet på Barossa vally, som är vin regionen runt Adelaide. Massor med frukt och så går floden Murray darling längs med. Vi gick upp i ett vatten torn och kollade på utsikten. 

Efter det for vi till Loxton som också var en liten ort längs med floden med massor av vin rankor och frukt träd. Där träffade vi en kompis till Jack som är uppvuxen i Meningie. Han var en ”svarting” :P
I morgon jobbar jag igen, men det kommer vara runt 25 grader. Såg att dom hade -16,7 i sanda!! Det va lite skillnad!!
Tror denna vecka är den sista på lovet, Så barnen börjar snart skolan. Även Eliza börjar skolan nu!!! Kommer att vara tyst när man kommer in på dagarna  haha nej jag älskar dom!!

Som sagt vi har nu kört mer än 500 mil!!! Men har sätt mycket fint. Att åka längs med floden och se alla fina vinrankor. Något jag rekomenderar!! Har också sätt husbåtar!! Det är mitt nya mål att man är några stycken och hyr den och åker längs med floden!!! Jätte mysigt!!! Men det får bli till efter Sverige resan!!

Ha det bra!!

 


Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Hej
Ja, det låter osm en mysig helg.Vi har haft ganska fullt upp också. I torsdags var vi på Sagas 1 årskalas, i fredags var vi hos Ingvar o Lisse (lisse fyllde år), i lördags var vi hos Roffa och Annelie och i söndags var vi och gick vid Svarthäll sen var vi och fikade vid Ulf och Annette. Blev tårtan god?
Mamma

Svar: Ååå låter najs. Är dom änu tillsammand? Hur är det med Roffa och Annelie?? Hur är de med U & A?? Jo den blev tunn så jag kunde bara dela den 1 gång. Men den dög :)
AngelikaBj

2013-01-22 @ 11:10:27

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!