Havet ger havet tar.

Allmänt | 2014-02-25 | 00:48:15 Kommentera här! » 0 st

Har nu suttit och sätt Camilla Läckbergs film havet ger havet tar. Riktigt bra.
  Jag var förbi Karin igår, lekte lite med barnen och så fick jag låna en hel pärm med filmer... Svenska och engelska. Såg "så som i himmelen" igår. Har inte sätt den på hundra år. Pratade också lite med henne om hur det funkar med skattoch sånt. Har ju aldrig sätt några papper. Och hur det funkar med minimilöner. Jag får betalt samma saker som en person med inga erfarenheter. Så jag har jobbat där i snart 3 år och får fortfarande minimilön och jJobbar mellan 10-12 timmar per dag... Och har inte sätt någon semesterersättning. Så nu ska jag f*n i mig ha ett möte. Dessutom så åker kanadensiskorna på semester nu i 2 veckor... Ska jag jobba för 3 då när jag redan jobbar för 2???? Känner mig jävligt utnyttjad. Har inte orkat brytt mig förut, men nu med allt har hänt med olyckor och sånt så har jagbörjat räKnat. Från den 21-23 har jag jobbat 11 timmar per dag. Slår man ut det på dom 10 dagar så blir det 106$ perdag. Det blir 10$ i timmen. Det blir 70 kr i timmen. Så dåligt får man inte ens i Sverige. Eller jo om man är 13 år. Då får man bara jobba 7 timmar om dagen..... 
  Hatar att prata om pengar för jag suger på matte och kan inte australiensiska reglerna. Mel jobbar ju varje dag i skolan så hon vet ju inte vad som händer. Att ta in korna och mjölka och flytta korna som rymmer kan ta upp till 5timmar. Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta för henne.
 
Jag har hört att våren har kommit. Vad roligt för er, här blir det kallare och mörkare...
Puss å kram på er där hemma!!!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!