I can't help myself, I love you and nobody else

Allmänt | 2014-02-03 | 11:24:57 Kommentera här! » 0 st

Ja de händer lite här. 
  Findus jobbar på. Men när vi inte är hemma bor hon i bur. Menannars springehonom runt. Hon har börjat använda benet, och kan böja på tassen. Men får se hur det ser ut om ett par veckor!!
  I lördags var vi på CFS ( country fier service= brandkåren) fest myckettrevligt. Sen bar det av till ett födelsedagskalas. Chassiet en Canadensare fyllde år.Vi åkte därifrån runt 1... 
  När vi  nästan var hemma så såg jag 2röda lysen som var mot  Mel och Nigels hus. Sen säger James "det är någonsom har en brasa där" men jag sa" det är förbjudet nu och det är 2 på natten och det är vid Mels hus!!!" 
Katie ( kanadensare som jobbar med mig som körde) sa " men det är inte där, det är längre bort."  då sa Jack att vi måste åka och kolla och rapportera det!! Tjejerna blev lite hysteriska när vi såg att det var hästhagen. Jag ringde Mel, Jack ringde 000. 
  Mel och Nigel for ut med släpkärran som vi har en 1000 tank på med pump och slang, jag och jack for och hämtade traktorn och sprutan. Tjejerna och James åkte hem, för dom var trötta, vem fan är inte trött. Ush va arg jag blev!!!!  
  Men Mel Och Nigel släckte de mesta, men Cfs kom oxå, alla såg trötta ut från festen. 
  Polisen kom och orsaken var att en gås flög in i elledningen och då slog det gnistor...
 
Förra året hade vi hos oss 2 bränder som orsakades av gnistror från elledningar... Läskigt!!!!  Och när det är mitt i natten... Förra året var det runt 20 tiden.... 
Det brände runt 1 ha. Men det var nästan ingen vind och så kom det in på en torr sjö...
Men att det var så nära huset var läskigt!!!
 
ha det så bra där hemma!!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!